موسسه مطبوعاتی هرمس، رپورتاژ آگهی چیست؟
رپورتاژ آگهی را میتوان یک نوع مقاله خبری دانست که در درون آن به معرفی خدمات یا محصولات مدنظر پرداخته میشود. در این نوع آگهی بدون اینکه محصول یا خدمات مربوطه به صورت مستقیم به کاربران معرفی شوند، اولویت با معرفی غیرمستقیم است. بسیاری از کاربران پس از مشاهده و مطالعه رپورتاژ آگهی تنها تصور میکنند که در حال خواندن یک محتوای عادی هستند و به ماهیت تبلیغاتی بودن آن پی نمیبرند.
هرچه این پنهان بودن بهتر انجام شود، رپورتاژ مربوطه موفقتر خواهد بود. این امر باعث میشود که کاربر برای مدت بیشتری محصول یا کالای مدنظر را در ذهن خود داشته باشد. ظاهر بیرونی رپورتاژها بهاین شکل است که انگار کاربر در حال مطالعه یک مقاله تماماً بیطرفانه است، اما هدف و پیام اصلی سفارشدهنده رپورتاژ درون آن مقاله نهفته خواهد شد.
پس از تهیه رپورتاژ، مقاله مربوطه در رسانههای مختلفی همچون وبسایتها، روزنامهها و غیره ارائه میشود. امروزه اکثر رپورتاژهای آگهی خاصی که به موفقیت میرسند از نوع رپورتاژهای دیجیتال هستند. این نوع رپورتاژها در سایتهای بسیار پربازدیدی همچون وبسایتهای خبری در اختیار کاربران قرار میگیرند.
امروزه حتی نمونههای بسیار زیادی از این نوع تبلیغ را میتوان در برنامههای تلویزیونی مشاهده کرد. وقتی که در حال دیدن یک برنامه خاص ورزشی هستید و مجری اعلام میکند «در ضمن شما میتوانید این برنامه را به صورت آنلاین در این اپلیکیشن مشاهده کنید» در واقع یک رپورتاژ آگهی انجام شده است.
ساختار رپورتاژهای خاصی که در اینترنت ارائه میشوند بسیار شبیه به رپورتاژهای موجود در روزنامهها و مجلات است، اما این نوع آگهی دارای مزایای مختص به خود است. به عنوان مثال در رپورتاژهای اینترنتی میتوان از موارد مختلفی همچون عکس، موسیقی و حتی ویدیو نیز استفاده کرد.









آخرین دیدگاهها